7 Temmuz 2014 Pazartesi

Çimonata - Çilekli Limonata

IMG_20140706_233836

Bu geceki tarifimiz Çilekli Limonata. Benim özellikle Cookshopta içip çok beğendiğim bir limonata çeşidi. Tam da sıcakkken kavrulurken, asitli içecekler alternatif arayanlar için bire bir. Hem ev yapımı, hem doğal hem sağlıklı, hem de lezzetli. Çilek ve limonun birbiri ile sağladığı eşsiz uyum damağınızda ferah bir tat bırakıyor. Özellikle iftar sofralarında ve sahur vakitlerinde susuzluğunuzu giderecek  güzel bir alternatif. Tarife gelince şuradaki limonata tarifini uyguladım yine. Kopyala yapıştır yapacağım yeniden.

çimonata

Ev Yapımı Limonata
Malzemeler 
(4-6 kişilik)
1.5 lt su
5-6 adet limon
Bir kaç dal taze nane (arzuya göre)
1,5 su bardağı toz şeker (miktarı arzuya göre eksiltip, arttırabilirsiniz)
Çilek püresi için;
1/2 kg çilek (yani yarım kilo :P)
1 su bardağı (ya da 4 yemek kaşığı) toz şeker

IMG_20140706_233047

Yapılışı: Limonun kabuklarını beyazlarını almamaya dikkat ederek soyun. Beyaz kısmı  limonataya acı bir tat verir. (Gerçi ben tamamen sarı kısımları alamadım yine de güzel oldu) Bir tencerede su, şeker ve limon kabuklarını, şeker iyice eriyene kadar ısıtın. Daha sonra kapağını kapatarak soğumaya bırakın. Kabuklarını soyduğunuz limonları sıkın. Soğuyan şerbeti süzerek bir sürahiye alın. Sıktığınız limon suyunu ekleyip karıştırın. Buzlukta soğumaya bırakın. Yeterince soğuyunca buzluktan çıkarın.
Çilek püresi için; Çileklerin yeşil kısımların çıkarın, toz şekeri ve çilekleri rondoda püre haline gelene kadar karıştırın. Elde ettiğiniz püreyi bir kaseye alın. Sürahinin içine pürenin tamamını ya da isterseniz bardaklara 1,5/2 yemek kaşığı kadar çilek püresini ilave edin ve karıştırın. Son olarak -dilerseniz- taze nane yaprakları ile süsleyerek servis yapın. 

AFİYET OLSUN.


Daha önce belirttiğim gibi tariflerim çoğunlukla göz kararıdır. Siz de kendi damak tadınıza göre ölçüleri, hatta malzemeleri değiştirebilirsiniz.

IMG_20140706_233233

2 yorum:

Supercel dedi ki...

Denenesi bir tarif. Çok severim alternatif içecekleri yapmayı, içmeyi denemeyi.
Hatta ablacım bir iki sene önce esranın blogunda ben de yazmıştım. Denemek istersen buldum linkini :) http://eskaymak.blogspot.com.tr/2012/08/ev-yapm-ramazan-serbeti.html

Joey Potter dedi ki...

Aynen ben de severim :)Hemen bakıyorum canım teşekkür ederim :)

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena