19 Ekim 2014 Pazar

Senden Bana Son Kalan

Babaannem vefat ettikten sonra pek çok sebepten 'evim' dediği evi boşaltmadık. En son yurtdışında yaşayan halam geldiğinde bir kontrole gittiler evi. Eşyalar dağıtılınca istediğim tek şeyin bu fincanlar olduğunu bütün büyüklere söylemiştim. Çocukluğumdan beri gözüm vardı. :) Benzerlerini artık pek çok yerde bulabiliriz ama benim çocuk yıllarımda Türkiye'de yoktu böyle fincanlar, tabaklar vs. Renginin pembe oluşu da beni ayrıca cezbediyordu. Bir kez bile dokunmadım kırılır belki diye. Bizimkisi uzaktan, tek taraflı bir aşktı anlayacağınız. Büfede yıllarca bakıştık kendileriyle. Bu sefer gittiklerinde beni düşünüp fincanları getirmişler. Çok sevindim. Çok hüzünlendim. Fotoğraflarını çektikten sonra sardım sakladım.

Senden bana son kalan bir pembe fincan şimdi... Kıyıpta kullanamadığın hiç bir şeyi istemedim. Senden sonra bir süre, yarın yok bugün var dedim ama yine unuttum. Misafire çıkarırız, özel bir günde giyeriz diye yine ertelemelere başladık. Oysa 'bir gelenim olur.' diye sakladığın onca şey bir kez bile elini sürmeden eskidi. Bilirim ben babannem gibi insanların hiç bir zaman yüzü kızarmaz misafir karşında. Günlük kullanılan eşyalar bile tertemiz, yep yenidir. Mis gibidir evleri her daim çiçekler gibi. Siz eskitmeyin giysileri dolapta, fincanları, bardakları çıkarın kendinize demlediğiniz çayı için. Bir de kalanlara da, gidenlere de hayır duası ederseniz bence çok makbule geçer.


IMG-20141005-WA0006 IMG-20141005-WA0003-001

0 yorum:

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena