27 Şubat 2014 Perşembe

Edebiyat Kıraathanesi


Sultanahmet tramvay durağında bulunan bu mekan, zamanın da Cevri Kalfa Sibyan Mektebi olarak inşa edilmiş tarihi bir bina. (Cevri Kalfa hakkında bilgi için buraya bakın.) 2011 yılında açılmış Hafız Mustafa'nın işlettiği bir cafe.


 Ben dokusu, hikayesi olan mekanları çok severim. Burayı da dolayısıyla çok sevdim. Fiyatlar makul. Sultanahmette turiste ne kadar geçirirsek kardır diye düşünen fazlasıyla esnaf ve işletme sahibi olduğunu düşünürsek, buradaki fiyatların ucuz bile olduğunu söyleyebilirim.



IMG_20140214_163838

İlk gittiğimde annemle Frambuazlı ve Balkabaklı muhallebileri denedik. Ben bayıldım tadına. İçinde karanfil ve gül suyu vardı yanlış anlamadıysam. Normalde bu tatlar favorim değildir ama hiç rahatsız olmadım. Hafif ve ağızda ferah bir tat bırakıyor. Hem de sütlü tatlıları seviyorsanız bu muhallebiler iyi bir seçim.

Frambuzalı Muhallebi 

İkinci gidişimizdeyse zerde ve çilekli çikolatalı muhallebi denedik. Ben Frambuazlı sade muhallebiyi daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.

IMG_20140218_145036

Yine de çileğin her türlü tatlıda bir cazibesi olduğunu itiraf etmek gerek.

IMG_20140218_145044


Yolunuz Sultanahmete düşerse buraya mutlaka uğrayın. Sadece muhallebileri değil, lokumları da çok güzel. Bir sonraki gidişimde farklı bir şey deneyeceğim :)


NOT: İlk görsel alıntıdır. Diğerleri bana aittir.

4 yorum:

Dünden Bugüne dedi ki...

Frambuaz aşkıyla dolu olduğum için nasıl gitmek istedimmmm :)
Şu an gidemesem bile İstanbul'a geldiğimizde Sultan Ahmet tarafına geçersek mutlaka aklımda :)

Joey Potter dedi ki...


Muhallebi güzel, gerçi belki her yerde yenir ama mekanın ruhu da ayrı bir tat katıyor yediklerine :)

Miss_Nefertiti dedi ki...

Buraya bir kere de beraber gitmeliyiz ^^ Denemek için sabırsızlanıyorum. Özellikle bal kabaklı olanı. Çok severim de ♥

Joey Potter dedi ki...

Miss Nefertiti: Deneyelim mutlaka. Sultanahmette Çiğdemden sonra tatlı yiyebileceğimiz bir yer olması güzel :)

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena