4 Kasım 2014 Salı

Domates Çorbası - Valla Güzel Oldu - :)


Soğukların gelmesi ile birlikte hem lezzetli hem de sıcak tarifler denemek istedim. Mutfak Sırları sitesini çok beğeniyorum. Tarif arayacaksam direk oraya bakıyorum önce. Ama sitedeki tarife sadık kalmadım. Ben daha önce hiç denemediğim için küçük tencerede yaptım. Nasıl olacağını bilemedim. Bu yüzden benim malzemelerim bunların yarısı.  Su da açıkçası göz kararı tencereye göre ekledim.

Tarif Mutfak Sırları sitesinden alınmıştır.

DOMATES ÇORBASI
4 kişilik
Malzemeler
4 adet iri domates (ben 3 adet küçük domates kullandım)
4 su bardağı su
1 su bardağı süt (yarım bardak kullandım)
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz

İsteğe göre kaşar peyniri rendesi

Yapılışı
Domatesleri soyup rendeleyin ya da rondodan geçirin. Tereyağı ve unu kısık ateşte kavurun un kokusunu verdikten sonra isterseniz 1-2 yemek kaşığı salça ekleyin. Kavurduğunuz unun üzerine rendelediğiniz domatesleri ekleyin ve 2-3 dakika orta ateşte karıştırarak pişirin. Domateslerin üzerine 1 su bardağı sütü +4 bardağı suyu ilave edin. Çorba kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin.
Çorbanız kaynadıktan sonra 7-8 dakika daha pişirip ocağı kapatın. Sıcak servis yapın.

0 yorum:

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena