7 Nisan 2014 Pazartesi

YTÜ Çeşmeleri

Bir sertifika programı için 6 hafta boyunca Yıldız Teknik Üniverstisine gittim. Haftasonlarım YTÜ'ye endeksliydi. Artık bitti. Bu süre zarfında tüm kampüsü gezemedim vaktimiz çok kısıtlıydı. Yine de yolumun üstünde, gözüme takılan çeşmelerin fotoğrafın çektim. Yıldız Teknik Üniversitesinin bulunduğu alan Yıldız Sarayına aitmiş bir zamanlar. Şehzade köşkleri, hanımaağaların daireleri şu anda çeşitli bölümlerin fakülteleri olarak kullanılıyor. Hepsini değil ama bir tanesi kontrol ettim ve su akıyordu çeşmeden. Nedense akmaz diye düşünmüştüm. YTÜ'nün sitesinden kısa bir alıntı.  

Beşiktaş tepesindeki koruluk ilk kez I. Ahmed tarafından küçük bir köşk yaptırılarak avlanma amacıyla kullanılmıştır. II.Abdülhamid tahta çıktığında, kardeşinin ve amcasının saltanatına son verildiği Dolmabahçe Sarayını güvenli bulmadığından, 1877 yılında Yıldız Sarayı'na taşınmıştır. Yıldız Sarayı, Osmanlı padişahlarının İstanbul'da devamlı oturduğu dördüncü saray olup, Beşiktaş'ta sahilden başlayarak kuzeybatıya doğru yükselip sırt çizgisine kadar tüm yamacı kaplayan yaklaşık 500.000 metrekare yüzölçümü olan bir bahçe ve koruluk içine yerleşmiş saraylar, köşkler, yönetim, koruma, servis yapıları ve parklar bütünüdür. Bu birleşimin önemli yapıları arasında yer alan Hünkar Dairesi ( Valide Sultan Köşkü veya Hünkar Sofrası adıyla da anılmaktadır.), 1937 yılında Yıldız Teknik Okulu'nun kurulmasıyla okula verilmiş olup, bugün Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörlük binası olarak kullanılmaktadır. Ayrıca, Çukur Saray (Hanım Sultanlar Dairesi), Bekar Sultanlar, Şehzade Köşkleri, Sünnet Köşkü, Damatlar Dairesi, Agavat, Kileri-i Hümayun da Üniversitemizce kullanılan binalardır.

çeşme
















5 yorum:

Prenses Annesi dedi ki...

çeşmeler gerçekten çok güzeller.

kadriye dedi ki...

Ne kadar güzeller. Tarih ve estetik birleşmiş. Size de bize tanıttığınız için teşekkürler.

Joey Potter dedi ki...

Prenses Annesi: Teşekkürler :) İstanbulun kimbilir nerelerinde ne saklı güzellikler var.

Kadriye: Ben teşkkür ederim. Gerçekten çok güzel. Tam da gözümüzün önünde ne güzellerdi :)

Syhn dedi ki...

istanbul üniversitesine gittiğimde çok etkilenip habire anlatmış, bunu dinlemekten bıkan ytü'lü aile fertleri beşiktaştaki kampüsümüzü görmelisin diye karşı atağa geçmişlerdi :)

YTÜ davutpaşa kampüsünü gördüm de ondan yani =)

Joey Potter dedi ki...

Seyhan ben de orayı görmedim. Güzel mi ki? Davutpaşa kampüsü yani? Burası sarayın bahçesi müştemilatı falanmış sanırım. Öyle duymuştum bir yerlerden. Güzel yerler :)

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena