11 Aralık 2009 Cuma

Quinceañera - 15. Yaş günü

Quinceañera Sweet 15 Birthday Cake

Quinceañera İspanyolca 'Quince (15) Años' (yaş-yıl) dan gelir. Güney Amerikada kızların 15. yaş günü partisine verilen isimdir. Kuzey Amerikada Sweet 16 olarak kutlanır. 15. yaş günü genç kızların çocukluktan kadınlığa adım atmaları anlamına gelir ve aileler maddi durumları ölçüsünde bu günü görkemli bir şekilde kutlarlar. Amaç genç kıza kendini prenses gibi hissettirmektir. Eğer paranız varsa bir düğün kadar şatafatlı olabilir bu doğum günü partisi. Her ne kadar Güney Amerika'nın genelinde kutlansa da ülkelere göre kutlamalar farklılık gösterebiliyor. Örneğin; Dominik Cumhuriyetinde partiden çok dinsel bir tören olarak algılanıp, bu şekilde düzenleniyor. Her halükarda doğum günü kızı o güne özel gece elbisesi ya da prenses tarzı bir giysi giyerek, bu günü diğer doğum günlerinden farklı kılıyor. Genellikle saflığı ve temizliği temsil etmesi sebebiyle pembe tercih edilirken, son yıllarda beyaz renk pembenin yerini almış Quinceañera etkinliklerinde.15 yaş günününden sonra çocukluktan çıkan genç kız artık evliliğe ve yetişkin yaşamına adım atmış sayılıyor. Bizde ki gelinlik kız olma durumuyla benzer anlayacağınız :) İşte parti süslerine bir iki örnek. Bunu neden yazdım? Keşke 15 yaşında ve Güney Amerikada olsaydım çoooooook özendim çok :) Buradan aşağıdaki partinin genç kızını görüp diğer resimlere bakabilirsiniz. Buradanda diğer küçük aksesuarları görebilirsiniz. Elbise elbette işin en önemli kısmı ama ben googleda bulduklarımın hiç birini beğenmedim o yüzden eklemiyorum.



Bu mumluğada bayıldım.



Görsel kaynak fotoların üzerinde ve linklerde.

3 yorum:

Syhn dedi ki...

mtv de veriyorlar sweet 16 diye nedfret ediyorum onalrdan bu kdr uyuz 16lıklar olamaz yanii..

Joey Potter dedi ki...

Ama onların ki böyle prenses havasında falan mı geçiyor? Ben biliyorum Sweet 16 ama Güney Amerikalılarınki daha sıcak geliyor bana.

Adsız dedi ki...

bu konuya Hamile ve Bakire filminde değinilmişti müthiş abartı ve şatafatlı bir olay düğün kadar masraf ediyorla şanslı veletler

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena