28 Kasım 2009 Cumartesi

Kraliçe Rania




Ürdün kraliçesi Rania'yı duymayan var mı? Güzelliğini fark etmeyen? Müslüman bir ülkenin iyi eğitimli, aktif, zeki ve çok çok güzel kraliçesi. Dünya da yeni Lady Di olma yolunda bence. Çok şükür ki kaderi onun ki talihsiz gelişmedi. Bu kadına Youtube u iletişim aracı kullandığından beri daha çok hayranım. Kendi mi düşündü yoksa danışmanları mı akıl verdi? Bilemem ama son derece zekice bir fikir olduğunu söylemeliyim. 2009 senesinde pek video yayınlamadı sanırım ama geçtiğimiz yıl en çok tıklanan videolar arasındaydı. Sadece güzel bir kadın değil Rania aynı zamanda 4 çocuk annesi ve sadece Kralın güzel eşi olarak etrafta salınmıyor. Ülkesinin ve Arap dünyasının ve müslüman kadınların doğru algılanması için aktif olarak çaba gösteriyor. Bir de söylemeden geçemeyeceğim bu kadının yanına o tıknaz adam yakışıyor mu? Kral olmasaydı biraz zor evlenirdi Rania ile :) Ne yapmış ne etmiş diyenlere. Sıkılmadan okuyun lütfen.


NTV-MSNBC'nin haberine göre; Ürdün Kraliçesi Rania, Arap dünyası ve kadınları hakkında varolan önyargıları kırmak için geçtiğimiz aylar boyunca video paylaşım sitesi YouTube’a videolar koydu. “Bana önyargılarınızı gönderin” başlıklı ilk videoda Rania, YouTube kullanıcılarından Arap dünyası hakkında sorular sormalarını, böylece gerçek Arap dünyasını tanımalarına yardımcı olacağını söyledi.

Ürdün Kraliçesi siteye koyduğu ilk videoda şöyle seslendi: “Birbirimizle ilişki kurmanın bu kadar kolay olduğu bir dünyada, yine de kopuk kalıyoruz. Önyargılarımız yüzünden hakkını veremediğimiz bir harikalar dünyası var dışarıda. Hepimiz bir araya gelmeli, bu yanlış anlamaları yıkmalıyız. İnsanların Arap dünyası hakkında tek bildikleri 24 dizisi ve Jack Bauer’den geliyorsa, şaşıracakları çok şey olduğunu düşünüyorum. YouTube diyalog için harika bir platform. Mesajları ulaştırmak için YouTube’u kullanabiliriz.”

Bu video 1,5 milyon kereden daha fazla izlendi, yüzlerce kişi Arap dünyası ile ilgili sorularını ve daha başka yorumlarını bu vesileyle yazdı.

Gördüğü yoğun ilginin ardından Rania, birkaç cevap videosu yayınladı. Bu videolarda, bütün Arap kadınlarının aynı olmadığını vurgulayan Kraliçe, gelen soruları şöyle cevapladı: “Arap dünyasında kadınlar ile erkeklerin henüz eşit hakları yok. Ama bölgedeki bazı ülkeler harika ilerleme kaydetti. Kadınlar, aktivistler ve sivil toplum kuruluşları ayrımcılık ile mücadele ediyor. Doğru yöne doğru hareket ediyoruz. Arap kadınları henüz tam olarak eşit haklara sahip değil. Ama hepsinin baskıya uğruyor ve eziliyor olduğunu varsayamazsınız. Bu birçok başarıyı da görmezlikten gelmek oluyor.

‘Arap dünyasında kadınlara karşı şiddet oluyor mu?’ Evet! ‘Sadece Arap dünyasında mı şiddet oluyor?’ Hayır! Dünyadaki her üç kadından biri şiddete veya suistimale uğramış durumda. Bu bütün dünyadaki bir utanç ve bu savaşı henüz kazanan bir ülke yok. Maalesef namus cinayetleri Ürdün’de dahil olmak üzere Arap dünyasında oluyor. Bu affedilemez ve bunun hiçbir yerinde namus yok. Ama bunun kültürel pratiklerle veya İslam’la ilgisi yok ve bununla mücadele ediliyor.”

Kendi verdiği cevaplar dışında da Rania YouTube’a birçok farklı video koydu. Bu videolarda Ürdün’e gelmiş olan yabancılar veya farklı meslek gruplarından Arap kadınları deneyimlerini anlattı.

MAJESTELERİ HANGİ CEHENNEMDESİNİZ ZATEN YAPILMIŞTI

Rania YouTube’da başlattığı bu kampanya sayesinde geçitiğimiz hafta her yıl verilen “YouTube Vizyoneri” ödülünü aldı. San Francisco’da yapılan ödül törenine katılmayan Kraliçe, hazırladığı esprili bir videoyu göndererek teşekkür etti. Videoda ise CBS kanalında yayınlanan David Letterman’ın şovundan ilham alarak “YouTube’da video yayınlamasının 10 nedenini” saydı:

YOUTUBE KULLANMAMIN 10 NEDENİ

10) Facebook’ta yeteri kadar arkadaşım yoktu.

9) Kraliçe Elizabeth ne yapabiliyorsa, ben daha iyisini yaparım.

8) İnsanların “Jordan”ın sadece basketbol oyuncusu olduğunu düşünmelerinden bıkmıştım

7) Barack Obama, “Evet yapabiliriz” diyordu, ben de “O zaman ben de yaparım” dedim. Bu arada tebrikler Amerika!

6) Orijinal bir fikir olan, “Majesteleri hangi cehennemdesiniz?” zaten yapılmıştı.

5) Simon Cowell’ın yapacağı ses sınavından geçemezdim.

4) Kaykay üzerine bir deve koyamıyordum.

3) Araplar hakkında bildiğiniz şeyler sadece Jack Bauer’den gelmemeliydi.

2) Madonna’nın yerleri silmesi milyonlarca kez tıklandığı için...

1) Çünkü şüphe, hoşgörüsüzlük ve güvensizlik bizi birbirimizden ayırıyor. İşte bu yüzden dünyanın en büyük topluluğunda bir sohbet başlatmak istedim. Dinlediğimiz zaman daha güçlü, paylaştığımız zaman daha akıllıyız. Zaten benim YouTube’da sevdiğim şey bu: Bizi aktif katılıma teşvik etmesi, sesimizin duyulmasını sağlaması, birbirimiz hakkında bilgimizi arttırma ve engelleri yıkma imkanı vermesi. Bir videonun dünyayı değiştireceğini iddia etmiyorum. Ama en azından bazı kişileri değiştirebiliriz. Ve bu da gerçek ilerlemenin başladığı nokta. Teşekkürler YouTube...”


KAYNAK: Nethaber

Kraliçe Rania için Youtube

9 yorum:

Sema dedi ki...

Çok takdir edilesi bir kadın.Ayrıca yaklaşımını çok beğendim, oldukça esprili (: Böyle kadınlar gerek islam dünyasına

âyine dedi ki...

bu kadının bu kadar aktif olduğunu bilmiyordum, teşekkürler bilgi için, bence klonlatsın kendini bir zahmet, er ülkeye bir raina :d

Syhn dedi ki...

vay be! kadına bayılıyorum gerçekten asalet akıyor duruşunda..
ay bizimkilerde azcık örnek alsa nolurr!!!
neyse dağıtmayalım konuyu youtube da videoları olduğunu bilmiyordum.
sayende güzel eşyler öğrendim ve öğrendiklerim hoşuma gitti ;)

Joey Potter dedi ki...

@Sema bencede bayılıyorum ben bu kadına.

@Rüzigar çok iyi bir fikir bu klon olayını başka şeylerede uygulayalım ;)

@Syhn sen bana iltifat mı ettin? ha ha ha. Ne güzel yeni bir şeylerden öğrenmene vesile olduysam ve öğrendiklerinden hoşlandıysan ne mutlu bana.

semra dedi ki...

Hoş kadınmış. Ve söylediklerine de bakılırsa akıllı bir kadına benziyor. Yalnız Jack Bauer ile ne alıp veremediği var bu kadının!!! Gizli bir takıntısı var herhalde ona karşı :)) Olmaması mümkün mü zaten :P

Joey Potter dedi ki...

@Semra Hoşgeldin :) Nasıl olmasın 24 dizisinde bütün araplar terorist olarak gösteriliyor. Türklerde ARAP!! Saçma sapan bir dizi ben izlemiyorum :))

semra dedi ki...

Hoşbulduk.
Yalnız diziyi çok iyi takip eden biri olarak şunu söyleyebilirim ki dizide Türkler arap olarak gösterilmiyor. Her zaman araplar değil, kendi amerikan başkanları bile terörist olabiliyor. Ama hemen hemen bu tür programların hepsinde arapları terörist olarak gösterdikleri için bu göze batıyor. 11 Eylülden sonra müslümanlara karşı bir önyargı oluştu insanların kafasında. Bu önyargıyı en azından biraz olsun kırabilmek açısından müslüman karakterler kullanmasalar daha iyi olmaz mıydı? Olurdu tabi. Onların da bunu düşünecek kadar hassas olduklarını sanmıyorum. Her neyse ben diziyi çoook seviyorum. Çünkü böyle bir kurguya sahip bir dizi yok. Dizide ne olacağını izleyenlerin tahmin edememesi dizi açısından çok büyük bir avantaj. Çok uzattım biliyorum :)
Neyse ama yine de Rania'nın bu önyargıları kırma açısından böyle birşey yapması çok hoşuma gitti. Her ne kadar sevdiğim dizime laf etmiş olsa da. :)

cecilia dedi ki...

Hem güzel hem akıllı hem duyarlı allah bizim ülkemizin başına da versin böyle bi hatun dimi joeycim? :)

Joey Potter dedi ki...

Kesinlikle Cecilia amiin diyorum :)

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ara ki bulasın

© 2011 Kızsal Şeyler İşte, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena